Z pokoje na koleji k největšímu youtuberskému e-shopu

Mezi vzory dnešní mladé generace patří bezesporu youtubeři. Jejich popularita často předčí i oblíbené zpěváky nebo herce. A právě na fanoušky youtuberů se zaměřuje úspěšný e-shop RealGeek, který využívá služeb naší skladové logistiky. Za e-shopem stojí sourozenci Tereza a Honza Bartekovi a právě Honza nám prozradil, proč se rozhodli prodávat produkty od nejznámějších youtuberů, jaké byly začátky a co plánují do budoucna.

Na našem e-shopu naleznou zákazníci produkty s tématikou těch nejznámějších internetových influencerů z České a Slovenské republiky. E-shop je unikátní v tom, že produkty exkluzivně s jednotlivými influencery vyrábíme, není tedy možné je sehnat nikde jinde. 

Za vznikem e-shopu stojí moje sestra, Tereza Barteková, se kterou firmu vedeme, která v roce 2011 přišla s nápadem založit e-shop cílený na geeky z internetového prostředí, fanoušky populárních her a filmů. Postupně jsme začali nabízet produkty s tématikou hry Minecraft a přes tuto hru jsme se také dostali na první influencery, kteří v té době natáčeli populární Lets Play videa z této hry.

Vytvořili jsme první kolekci produktů s youtuberem GoGoManTV, který aktuálně vlastní nejvíce odebíraný YouTube kanál s téměř 2mil. odběrateli a postupně jsme pronikali do této komunity a začali spolupracovat s více a více influencery. Do dnešního jsme spolupracovali/spolupracujeme s více než 70 jedinci. Nejvíce mě na tom baví práce se super lidmi - má sestra a několik přátel, se kterými ve firmě pracujeme. Také možnost potkat nové lidi, influencery a jejich fanoušky. Možnost nahlédnout do komunity, která je pro většinu lidí něco nepochopitelného. Organizace a účast na dětských táborech Geek Camp, kde trávíme čas nejen s influencery, ale také s jejich fanoušky.

Jestli byly nějaké překážky? Překážek bylo samozřejmě spousta, vše jsme budovali opravdu z nuly a celý první rok probíhala expedice zboží z mého pokoje na koleji, kde jsem textilem zabíral veškeré dostupné místo :-). Asi největší problém nastal v roce 2017, kdy jsme otevřeli první kamennou prodejnu s influencerskými produkty v Praze, ale po necelém roce provozu jsme se kvůli nečekané rekonstrukci museli z tehdejších prostor do 30 dnů vystěhovat. To byla docela výzva, kdy jsme během jednoho měsíce sehnali nové, větší a lepší prostory a s prodlevou pouze cca 14 dní, kdy jsme obchod připravovali, jsme měli prodejnu opět otevřenou na nové lokalitě a zákazníci mohli zase pohodlně osobně nakupovat.

Naším plánem do budoucna je spolupracovat stále s těmi nejlepšími influencery, rozšiřovat portfolio našich produktů a růst a růst a růst.